Jag vill delta aktivt med mina produkter på byggkatalogen.se!
Ring till vår säljavdelning på telefonnummer (vxl) 021-38 30 94 eller via mail på bksalj@byggtjanst.se.

Jag vill använda byggkatalogen.se!
Ring till vår säljavdelning på telefonnummer (vxl) 021-38 30 94 eller via mail på bksalj@byggtjanst.se.

Jag vill ha nyhetsbrev eller uppdatera min adress för nyhetsbrevet.
Ring kundservice på telefon 08-457 10 00 om du vill ändra din e-postadress. Det kräver förstås att du har ett konto hos oss, men det är enkelt att skaffa om du inte ha det! Du behöver inte handla något för att registrera dig.

Deltagande leverantörer

Jag vill redigera företagsinformationen på mitt företag själv. Hur gör jag?
Som Bas och Premium-kund i Byggkatalogen har du tillgång till redigeringsverktyget. I de mail som vi skickar ut till dig som står som kontaktperson, får du en direktlänk till redigeringsverktyget. Du kan sen ändra ditt lösenord under mina sidor. Om du vill logga in via www.byggkatalogen.se är din mailadress ditt användarnamn.

Jag kan inte logga in med mina inloggningsuppgifter.
Klicka på Logga in högst upp i höger hörn på www.byggkatalogen.se. Klicka sen på Glömt ditt lösenord? och skriv in din mailadress. Du kan även skicka ett mail till byggkatalogen@byggtjanst.se så får du ett genererat lösenord och en direktlänk till redigeringsverktyget. Du kan sen ändra ditt lösenord under Mina sidor.

Jag kan inte logga in på länken som ni skickat med i mailen!
Se till att vara utloggad om du loggat in tidigare. Om det fortfarande inte fungerar, skicka ett mail till byggkatalogen@byggtjanst.se så genererar vi en länk och ett lösenord till dig. Du kan sen ändra ditt lösenord under Mina sidor.

Jag kan inte lägga upp bilder!
Redigeringsverktyget anpassar sig tyvärr inte efter din skärmstorlek, vilket innebär att hela redigeringsrutan för bilder inte syns på alla skärmar. Knapparna Lägg till och Ta bort som ligger i övre vänstra hörnet kan ha hamnat utanför bilden. Prova med att zooma ut webbläsarens fönster. På Mac gör du det med Command + minustecken och på PC Ctrl + scroll nedåt.

Varför är det bara fyra produkter som syns i kategorin, trots att jag har fler produkter i den?
För att företagssidan ska vara lättöverskådlig är det bara fyra produkter som syns i varje kategori. För att se alla produkter i en specifik kategori kan du klicka på ”Visa fler” som finns längst ner i högra hörnet på kategorin.

Kan jag styra vilka produkter som syns först i varje kategori?
Maila ordningen på produkterna som du vill ha till byggkatalogen@byggtjanst.se så lägger vi dom i den ordningen.

Jag vill ha en specifik kategori överst på företagssidan. Hur gör jag det?
Maila ordningen du vill ha till byggkatalogen@byggtjanst.se så gör vi i ordning det.

Hur gör man för att bestämma vilken av de uppladdade bilderna som ska visas främst på en produkt? Går det att ändra ordning, eller måste man ta bort och ladda upp dem i rätt ordning?
För att ändra ordningen drar du och lägger bilderna i den önskade ordningen. Klicka sedan på stäng och uppdatera din webbläsare. 

Jag förstår mig inte på redigeringsverktyget! Kan ni hjälpa mig med att lägga in allt?
Självklart kan vi hjälpa dig med detta. Skicka den information du vill lägga in och bilder till byggkatalogen@byggtjanst.se (använd gärna exempelvis www.sprend.com för att skicka stora filer) så gör vi i ordning allt. Du kommer få ett mail när allt är klart. Det går också bra att meddela oss vilka produkter ni vill ha med så tar vi information från er webbplats.

Hur många produkter kan vi lägga upp?
För Bas-abonnemang är gränsen 10 produkter och för Premium 25 för att få redaktionell hjälp. Övriga produkter måste ni redigera och uppdatera själva. Om ni har fler produkter än detta och vill täcka större delar av ert sortiment, rekommenderar vi att ni lägger upp produkt-kategorier i stället för enskilda produkter. Exempelvis en produkt som heter Badkar, som innehåller information om de badkarsmodeller som ni säljer i stället för 5 produkter om olika badkarsmodeller.

Varför slår inte mina ändringar igenom trots att jag har Begärt publicering?
Alla uppdateringar granskas av våra redaktörer som ser till att texterna är anpassade enligt dom krav som våra användare har på informationen. Så snart detta är gjort kommer uppdateringen att publiceras. Vi meddelar så snart det är gjort.

Aktiva användare

Jag vill se utgångna produkter. Hur gör jag då?
När du är inloggad kan du under Filter klicka i Utgångna produkter. Dessa kommer då att hamna längst bak i sökningen.

Hur vet jag vilka företag som är aktiva?
Inaktiva företag kommer att ha en banner med beskrivningen ”EJ AKTIVT”. Det innebär att företaget inte deltar på grund av fusion eller konkurs.
På företag som inte deltar aktivt med produktinformation framgår det genom att det på deras sidor även visas varor från deltagande företag som har liknande produkter.

Hur använder jag Urval?
Som användare av Byggkatalogen har du tillgång till Urval som ger dig möjligheten att skapa projekt och samla produkter, skriva anteckningar och spara dina jämförelser så att du kan komma åt dom vid ett senare tillfälle.

Hur fungerar jämförelsefunktionen?
Genom att klicka i Jämför i produktrutan på två eller fler produkter kan du sedan se övergripande information om alla produkter bredvid varandra. Det ger dig en överblick och möjlighet att jämföra produkter utifrån beskrivning och egenskaper.

Privatpersoner

Kan ni ge mig förslag på produkter för mitt specifika ändamål?
Byggkatalogen tillhandahåller bara information om leverantörer och produkter som riktar sig till andra företag inom byggbranschen.

Kan jag beställa produkter, få prisförslag eller offert via er?
Via Byggkatalogen kan du komma i kontakt med leverantörer som finns i Byggkatalogen. Om du är intresserad av en produkt rekommenderar vi dig att ta kontakt med leverantören direkt. Du hittar kontaktuppgifter i företagsinformationsrutan på produkten.

Kan ni ge mig tips om var jag kan få hjälp?
Ofta kan leverantören hjälpa till med specifika frågor och ge dig tips alternativt hänvisa dig till var du kan få hjälp.